maart 2025, chalet met 10 kamers bij piste gezocht

Volgend jaar wil ik met een groep in maart (de precieze week maakt niet uit, in ieder geval na de voorjaars vakantie) op wintersport. We zoeken een chalet met minimaal 9 kamers. En uiteraard bijpassende gemeenschappelijke ruimte/keuken on zelf te kunnen spelen/eten/koken.
En dat aan de piste en goede wandel mogelijkheden zodat we makkelijk ook halve dagen kunnen skiën/elkaar weer ontmoeten voor de lunch.
De groep bestaat uit 12 volwassenen (6 stellen) en 5 kinderen (2x 0jr, 2x 2jr, 1x3jr).
Qua gebied hebben we niet al te veel eisen.

Heeft iemand tips voor specifiek chalet/gebied/hoe dit te vinden?

Paar chalets die ik ken via Chalet.nl zijn Edelweiss am See in Thumersbach bij Zell am See en Das Bauernhaus in Wald im Pinzgau.
Edelweiss am See is een omgebouwd pension met meerdere appartementen en daarnaast een grote eetzaal met (profi)keuken. Aan de wandelroutes naar de Ronachkopf (met uitstekende berghut), de Zellersee in het inkoopcentrum aan de rand van Bruck am Großglockner.
Das Bauernhaus zijn twee geschakelde chalets op een park in Wald im Pinzgau. Zwembad op minder dan 200m, supermarkt op loopafstand, net als het stationnetje van de Pinzgauer lokalbahn. Skibusverbinding naar Hochkrimml en Neukirchen/Bramberg.

Verder kan ik vooral adviseren te bellen/mailen naar organisaties als Chalet.nl, Belvilla, ChaletPlus en andere (catered) chalet organisaties. Die beheren/kopen in vaak de grotere chalets.

Als prijs/ betaalbaarheid een rol speelt: Ferienland Stubaital in Fulpmes/ Schlick2000. Grote stube (om samen te kunnen koken/ eten), sauna en speelzaal voor de kinderen beneden, allemaal eigen appartementen boven. Is met kleintjes wel zo fijn om je even te kunnen terugtrekken weet ik uit ervaring 😉.

Klein stukje lopen naar de lift, heerlijk gebiedje. Spullen kun je bij de lift achterlaten. Heerlijk wandelen, leuke almen boven voor de afwisseling/ niet skiërs. Ook een leuk zwembad in het dorp en Innsbruck om de hoek.

Dank voor de tips!

Plaats een reactie